Alla inlägg under september 2009

Av Kinga - 26 september 2009 17:53

Det var en gång en svensk, tysk och en kines.Dom skulle gå in på en pubb, men vakten sa att dom var tvungna att ha 100 cm lång snopp tillmmans för att komma in.Först mätte dom svenskens snopp han hade 60 cm, sen tysken han hade 39 cm å sist kinese han hade 1 cm!

När dom satt inne på pubben å drack öl sa svensken:
-Tur att jag hade 60 cm annars hade vi inte kommit in!!

då sa tysken:
-Men det va ju också tur att jag hade 39 cm annars hade vi inte kommit in.

då sa kinesen:
-Tur att jag hade stånd annars hade vi inte kommit in!!! Skrattande




Av Kinga - 26 september 2009 17:29

Igår var jag och Inka i Karlskrona och åt en god middag, Kinamat, sen gick vi iväg till bion för att se filmen Flickan som lekte med elden!.


 


Jäkla vad bra den var, 1 var bra män som hatar kvinnor,

 

men 2 var mycket bättre måste jag säga.

Tjejen får värkligen gå igenom så jäkla mycket, i första filmen blir hon våldtagen då va jag sä jävla förbannad på hennes förmyndare att jag kunnde stryppa någon och jag tyckte att de hon gjorde mot honom var mild sagt elakt, men hon skulle göra något mer. Han skulle inte komma undan så lätt och därföt så tatuerade hon honom på magen så att han inte skulle göra någon annan illa. (Tror jag i allafall).


Ja och i tvåan ja då blir hon skjuten inte en gång utan hella tre gånger samt att hon blev bägraven också levande. oj hur mycket kan man klara av igentligen ha. Jag tycker att hon är sä jäkla bra skådespelerska att ingen annan skulle kunna leverera så bra som hon gjorde (Noomi Rapace).


De är inte ofta som jag tycker om svenska filmer men dessa två är riktigt riktigt bra och jag tycker att ni ska se dom ni kommer inte att bli besvikna.Flört


Därför ger jag hella fyra smiles  av fem GladGladGladGlad

Nu väntar jag på den tredje filen och det ska bli roligt att se om den är en bra film eller bättre.



Av Kinga - 24 september 2009 20:10

 

Så jäkla arg har jag varit idag!!!!!!!!!!!!!!!


Ja då var Torsdag färdig för denna veckan, så jäkla underbart att de e Fredag imorgon.

Så skönt att sluta tidigt från skolan, fast igentligen vill jag inte gå ditt men har inget val. Är så jävla arg och trött på viss sak, (vill inte utge namn och sånt) och nej det gäller bara i skolan.


Ibland undrar jag om folk har rätta kompetens, äns för att passar till de jobb dom har inte denna personen i alla fall. Man är bara dum mot sig själv jag skulle ha sagt åt direkt men som vanligt är man så jäkla feg samt att man inte vill ställa till de nu när man e snart färdig med skolan, jag vill få ut mina betyg där de står att jag gåt färdigt kursen för att kunna nästan kalla sig för elektriker.


Vill att helgen ska vara nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tungan ute




Av Kinga - 23 september 2009 21:18

 

Min första resa utomlands var till Cypern Ayia Napa, där jag och min älskling Johan tillbringade 8 dagar.

Vi hade 37 grader i skogan varje dag. Dagarna började med att vi åt frukost på hotellet mellan klockan 8 och 10 efter frukosten gick vi ut en sväng på stan men eftersom de va så varmt va de inte så mycket av turister som var ute så vi köppte en massa liter vatten på flaska och gick tillbaks till rummet. Där var det bara att ta de lungt och ta sig en siesta, eller ut och sola på balkongen.


 

Detta var vår utsikt från vår balkong mot havet.....


Vi brukade sova till 13 eller 14.00 därefter var de dags för att äta något lätt för att senare på kvällen gå ut och äta en riktig god middag med en is kall öl eller drink, varje dag tog vi oss en kall drink respektive öl och njöt till 100% av semestern.


Några dagar gick vi ner till havet för att känna på vattnet och ja de va så varmt och så skönt att man bara låg där och flöt utan att veta vilken dag eller vilken tid det va.


 

Jag utanför en kyrka mitt på torget bara några meter från havet.....


Priserna var som här hemma fast ölen och drinkerna var mycket biliga, en öl kostade 30 kr och en drink var lite dyrare men 50 kr, e inget med tanke på att du kan få betala 190 spänn för en något så där god drink i sverige, fy vilka priser de finns....


En sådan resa skulle jag kunna lätt göra om men inte i 8 dagar de va lite för många dagar samt att vissa dagar viste vi inte vad vi skulle vilja göra och jag erkänner jag längtade hem till min egen säng.....

Men som vår första resa ihop var den helt underbar och jag längtar till nästa äventyr, hihihi Flört


Ni får ursäkta stavningen e lite trött just nu,,,,,,


Av Kinga - 23 september 2009 20:41

Skrattande Ja då har man börjat att skapa en egen blogg.... Känns mycket bra faktiskt och längtar tills jag ska använda den igen, först måste jag lära mig var allting är och hur de fungerar som bäst.


De tar alltid lite tid de haha ja ni vet vad jag menar......


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards