Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Mitt stjärntecken är....

Av Kinga - 17 januari 2011 22:16

Vädur!

 


21 Mars - 20 apr.
Går inte att hejda Väduren är ett eldtecken och står för ny början, äventyr och mod. Den typiska Väduren är en utåtriktad, spontan och ivrig till sin läggning, alltid full av energi och entusiasm. En enkel och rättfram personlighet som ger ett fräscht och naturligt intryck - en frisk fläkt i vardagen! Pionjäranda och äventyrslust hör tecknet till, liksom behov av spänning och dynamik i tillvaron. Vädurmänniskan älskar utmaningar och tar gärna chanser. Hon tycks ha obegränsade energiresurser och ett ständigt behov av något nytt att bita i, en riktig igångsättare. Men det är inte alltid Väduren hinner fullfölja det hon föresatt sig, eftersom denna ivriga individualist ideligen hittar nya spännande projekt att sträva mot. Här finns en inneboende "jag först"-mentalitet och ett stort aktivitetsbehov. Väduren har mängder av kraft och energi som behöver få utlopp. Omväxling och fysisk aktivitet är nödvändiga ingridienser i vardagen, och framgångar i idrottsliga sammanhang är inte ovanliga. Ett behov av att hävda såväl sina åsikter som rättigheter är utmärkande. Väduren är inte rädd för konflikter utan är beredd att slåss för sina principer. Tendensen att rusa in i saker och ting gör att hon ibland kan upplevas som en aning burdus och gåpåig. Denna eldsjäl har ett högt tempo i sina handlingar och förväntar sig omedelbara resultat. Planeten Mars är tecknets härskare, vilket gör Väduren till den naturliga ledaren, fylld av mod och handlingskraft. Viljestyrka och framåtanda hör tecknet till, och Väduren har ingenting emot att styra och ställa med omgivningen, varför hon ger ett bestämt och säkert intryck. Den ivriga, tempramentsfulla läggningen kan emellertid resultera i att reaktionerna iblnad går till överdrift. Vädurmännsikan bör se upp, så att hon inte i ren obetänksamhet kör över andra med all sin iver och entusiasm. Tålmodig eller speciellt uthållig kan man inte beskylla Väduren för att vara, men å andra sidan finns här stora fonder av ärlighet och initiativanda - raka rör och öppna kort är Vädurens paroll. Människor präglade av detta eldiga, temperamentsfulla tecken kan ha svårt att trivas i underordnad ställning, varför de i regel söker sig något självständigt eller arbetsledande yrke. Om ledarbegåvningen och entusiasmen används på rätt sätt, har Väduren förutsättningar att bli en verklig kraftresurs i arbetslivet. Arbetsuppgifterna får gärna innehålla rikligt med utmaningar, eftersom Väduren i grunden är en tävlingsmänniska! Fysiskt associeras tecknet med huvudet. Tendensen att rusa iväg och åta sig för mycket gör Väduren predestinerad för spänningshuvudvärk, varför det är viktigt för denna eldsjäl att lära sig koppla av en smula emellanåt.



Vädurens egen blomma är: Viol! Nyckelord: Ivrig och energisk.
Väduren passar bäst tillsammans med: Lejon, Skyttar och andra Vädurar.


Så får du ett lyckligt förhållande:
Bra: Kom ihåg att dela med dig av tankar och känslor. Överraska din partner med något roligt, spontant och oväntat av och till.
Undvik: Att ha för bråttom in i förhållandet. Att dra förhastade slutsatser och snabbt kasta dig in i ett tröstförhållande vid sidan av om det trasslar mellan dig och din älskling.


Ja ha vet ej om det stämmer helt på mig. Får fundera lite...... Man kan säga att jag är energisk men jag drar mig för konflikter. Fast jag tycker att man ska vara ärlig i allt man gör. Hatar oärliga människor, jag tycker att med ärligheten kommer man längst. Själv klart har jag inget emot spänning i livet men ibland är det väldigt skönt av att bara tar det lugnt fast om jag börjar med en sak så gör jag klart det utan att börja på något nytt.

Ja ni får läsa själv för att se om det stämmer på mig hehe....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kinga - 7 mars 2012 19:59

Jag överlevde mitt första pass   , det var jätte kul. Dock så var det lite svåra steg men några gånger till så sitter det också. Det var hur mycket människor som helst, stämningen var god, varmt med dåligt luft som det ska vara hihi    Det var en...

Av Kinga - 5 mars 2012 17:35

Ja det var ett tag jag skrev här. Inga ursäkter.....     Vad är det som har hänt i mitt liv, ju älsklingen och jag har förlovat oss   . Vi har tillsammans med hans föräldrar renoverat vår kök, här i Tuve. Älsklingen och jag har köpt en lägenh...

Av Kinga - 5 mars 2012 17:24

Träna, inte träna det är en stor fråga hehe. Jag har gjort något bra idag, nämligen så har jag skrivit  in mig på Sportlife och så ska jag träna Zumba idag  . Det ska bli så jävla roligt alltså. Får se om det kommer att bli tränings värk imorgon....

Av Kinga - 28 juli 2011 11:38

Ja om nio dagar så har jag min semster i hela två veckor, så jävla underbart.  Älsklingen och jag ska ner till Blekinge och bara umgås med familjen och vänner.   Idag är jag ledig, tvätten är igång, räkningarna betalda, samt att jag fryser av fry...

Av Kinga - 13 juli 2011 22:30


Igår köpte älsklingen en ny mobil,    en sån som jag har tittat på Samsung GALAXY S II,   den är hur häftig som helst. Massor av roliga saker hehe. Så jag har fåt ta över Älsklingens gammla HTC, så nu har jag lekt med den, så att man kan hitta sak...

Skapa flashcards