Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Cypern 09

Av Kinga - 23 september 2009 21:18

Min första resa utomlands var till Cypern Ayia Napa, där jag och min älskling Johan tillbringade 8 dagar.

Vi hade 37 grader i skogan varje dag. Dagarna började med att vi åt frukost på hotellet mellan klockan 8 och 10 efter frukosten gick vi ut en sväng på stan men eftersom de va så varmt va de inte så mycket av turister som var ute så vi köppte en massa liter vatten på flaska och gick tillbaks till rummet. Där var det bara att ta de lungt och ta sig en siesta, eller ut och sola på balkongen.

Detta var vår utsikt från vår balkong mot havet.....

Vi brukade sova till 13 eller 14.00 därefter var de dags för att äta något lätt för att senare på kvällen gå ut och äta en riktig god middag med en is kall öl eller drink, varje dag tog vi oss en kall drink respektive öl och njöt till 100% av semestern.

Några dagar gick vi ner till havet för att känna på vattnet och ja de va så varmt och så skönt att man bara låg där och flöt utan att veta vilken dag eller vilken tid det va.

Jag utanför en kyrka mitt på torget bara några meter från havet.....

Priserna var som här hemma fast ölen och drinkerna var mycket biliga, en öl kostade 30 kr och en drink var lite dyrare men 50 kr, e inget med tanke på att du kan få betala 190 spänn för en något så där god drink i sverige, fy vilka priser de finns....

En sådan resa skulle jag kunna lätt göra om men inte i 8 dagar de va lite för många dagar samt att vissa dagar viste vi inte vad vi skulle vilja göra och jag erkänner jag längtade hem till min egen säng.....

Men som vår första resa ihop var den helt underbar och jag längtar till nästa äventyr, hihihi Flört

Ni får ursäkta stavningen e lite trött just nu,,,,,,

Inka

23 september 2009 21:40

Vilka härliga bilder från cypern!!!