Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Kinga - 6 mars 2010 23:33

  Och de här är vår senaste till skott i familjen, Spox hennes smeknamn (eller Aspokie girl som hon heter igentligen ursäkta stavningen e lite trött nu) är en av de valparna som jag har skrivit om innan och har bilder på dom med mamma Hrizla. De andra två valparna har fåt nya familjer hanen heter Armani och den andra tjejen heter Agata.


Spox är upp i dagen lik sin mamma säger I och J, lyssnar inte, ska bitas (tänder som växer) dricker massor av vatten och sedan kissar hon sjöar, fy på dig Spox.

Hon är en riktig rackar unge, de e henne och andra hundar (Maja, Häxan, Hrizla) som jag går ut med på dagarna nu när jag e hemma. Maja och Hrizla löpper just nu. Så killarna Gambia och Hutch är väldigt intresserade just nu......


Av Kinga - 6 mars 2010 23:02



  Ja, då har jag vatt ute och gått i denna vackra solvärdret    som vi fick idag.

Fick sälskåp av I, och två han hundar Hutch och Gambia.

I början var dom väldigt ivrriga på att springa runt

på åkrarna. Medan jag och I fick kämpa

för att inte sjunka in för djupt i snön. Hehe  

De va roligt, vi kämpade och sa lite skit, jäkla under våra näsor som bara den.

När vi gick upp på vägen så skulle vi gå en bitt till innan I skulle vissa en gång genom åker.

Men nej då, som jag e fick jag för mig att vi skulle gå igenom skogen

eftersom det såg ut som de va lite snö.

Men åååå så fel jag hadde hihi  

Det blev bara väre, vi gick en bra bit och kom ut på en kulle.

Solen sken men I blev bara argare och argare medan jag, (kanske inte arg men iritterad eftersom vi inte kunde komma fram fortare)

som gick efter henne skrattade så mycket att tårarna bara

rann.

Så roligt har jag inte haft på länge,,,, men jag vet att I tyckte inte om det okej kanske lite tyckte hon att det va kul.

Hundarna sprang utan problem medan I och jag försökte komma fram och förbi.

Hehe   

Problemet va att man kunde gå en stund, några steg och så plötsligt så fasnade man med skon. Man kunde ha skadat sig.

Snön kunde komma upp en bit ovanför skorna.

De ända I frågade mig va - " Har du fått snö i skon?

-Ja sa jag. Då säger hon -Bra det e inte bara jag som blir blött i skona."


När vi hade kämpat en stund gick vi tillbaks till vägen för att gå hem. Jag och I kände oss väldigt trötta och sega, efetrsom vi kämpade på som bara det och pratade samtidugt väldigt mycket.

Kan bara säga att de va en riktigt bra pass, så här trött har jag inte varit på länge inte änns när jag kör aerobics på måndagarna.

Hela rundat tog oss en hel timme.
Mycket bra,

nu har jag ont i mina fötter,i smalbenen och vaderna.
Hehe kommer sova så jäkla bra inatt.


Tack I för en härlig dag idag, måste göras om snart igen hihi  


 

Ovido - Quiz & Flashcards